Denizcinin anasayfası

Arkas Sanat Alaçatı açıldı

Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, sanat projelerinin devam edeceğini söyledi.

Çeşme’nin kültür sanat etkinliklerini zenginleştirmesini amacı ile Arkas Holding ve Çeşme Belediyesi iş birliği ile hayata geçirilen Arkas Sanat Alaçatı, ziyaretçilerine kapılarını açtı.

Arkas Holding’in bugüne kadar sanatseverlerle buluşturduğu sergiler ve etkinliklerle “İzmir’in Sanat Rotası” olma yolunda attığı adımlara bir yenisini daha ekleyerek beşinci sanat merkezi olan Arkas Sanat Alaçatı’yı Çeşme Belediyesi ile imzaladığı protokol kapsamında Alaçatı’da hayata geçirdi.

Delmar Safety

Arkas Sanat Alaçatı’da düzenlenen basın toplantısında Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, Monreve Grup Yönetim Kurulu Başkanı Merve Arkas ve Arkas Sanat Direktörü Müjde Unustası birer konuşma yaptı.

Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli :

Çeşme’yi 12 aya yayacağız

“Çeşme’ye kazandırmış olduğumuz bu yapı bizler için çok kıymetli. Çeşme’nin geleceği, kültürün, sanatın ve özellikle de Çeşme’nin sanatla gelişimi açısından son derece kıymetli bir yatırım. Lucien Bey İzmir için olduğu kadar Türkiye için de çok kıymetli bir insan. Sanatı Çeşme’yle buluşturması, buna sıcak bakması ve belediyemizin böyle bir yerini bu kadar kıymetli bir yapıyla buluşturması bizler için gelecek nesillerimiz için son derece kıymetli. Çeşme’yi iki ay ile sınırlamamız, yalnızca deniz, kum, güneş üzerinden tanımlamamız burada sahip olduğumuz birçok doğal güzelliği birçok kültür mirasına haksızlık olur. Biz istiyoruz ki önümüzdeki yıllarda nasıl bir sömestr tatili geldiğinde aileler çocuklarıyla birkaç gün tatil yapabilmek için birkaç gün gidebilecek yer bakarlar. Misafirlerimizin aklına kış aylarında da Çeşme gelsin istiyoruz”

Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas :

“Projelerimiz devam edecek”

“On üç yıl evvel başladık sanat merkezlerimizi açmaya. Bu bizim beşinci sanat merkezimiz. Benim iddiam İzmir’in sanat merkezi olması lazım. Bundan sonraki yıllar için de projelerimiz var. Çeşme’de turizm yaz sezonu dışına da yayılmalı. Sadece deniz tatili için gelinen bir yer değil Çeşme. O sebeple sayın başkanımızın da yardımıyla çözeceğiz”

Monreve Grup Yönetim Kurulu Başkanı Merve Arkas :

Sanat hayatla buluşuyor

“2022 senesinde ilk lokasyon Alaçatı’da otelcilik sektörü ile hayata başladı Monreve Grup. Konaklama sektöründen sonra yiyecek içecek alanında devam ettik. Yurt dışında gezdiğim ve gördüğüm kadarıyla aslında müzecilik alanında hep kafe, pastane içerikleriyle dolu alanları gördüm. Oraları gördükten sonra Arkas Sanat Merkezlerinin içinde acaba neden yok diyerek ilk yerimizi Alaçatı’da hayata geçirdik. Biz çok heyecanlıyız. Patisserie Arkas Sanat büyüdükçe büyümeye devam edecektir”

Arkas Sanat Direktörü Müjde Unustası :

Sanatın rotasını çiziyoruz

“Arkas Sanat Alaçatı, İzmir’deki beşinci sanat merkezi. Çeşme Belediyesi iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz bu projenin Çeşme’ye hayırlı ve uğurlu olmasını diliyoruz. 2011’de Alsancak’ta ilk sanat merkezimizi açtığımızdan bu yana İzmir başta olmak üzere ülkemizin kültür sanat hayatına katkıda bulunmaya devam ediyoruz. Açtığımız sanat merkezleri ve projelerimiz ile İzmir’de biz aslında bir kültür sanat rotası çiziyoruz. Rotanın beşinci durağı da bugün itibariyle Alaçatı’da hayat buluyor ve bizlere oldukça heyecan veriyor. Sanat merkezlerimizin her birinin odaklandığı aslında ana bir sanat alanı var. Çeşme’nin de biz Alaçatı’nın buraya yakışacak projelerle devam etmesini istedik ve Arkas Sanat Alaçatı’nın da bundan sonra modern ve çağdaş sanatın ve sanatçıların işlerine yer vereceğimiz bir süreçte ilerlemesini arzu ediyoruz.

İlk sergi Victor Vasarely’nin

Arkas Koleksiyonu’nda Victor Vasarely (1906-1997) sergisi, Arkas Sanat Alaçatı’nın Lucien Arkas Sergi Salonu’nda kalıcı olarak izleyicilerle buluşacak.